صدای روز | بانوی ماندگار فروغ فرخزاد

ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم

همه چیز در از پیش است|س.ع|
Sending
User Review
5 (3 votes)

7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی

سارا دولتعلیزاده

به قلم | سارا

موسیقی قسمت مهمی از زندگی مردم است و به همین ترتیب نیز باقی خواهد ماند. احتمالا بعد از خواندن این مقاله نیز به یک قسمت مهم‌تر از زندگی شما تبدیل خواهد شد. موسیقی فواید بسیاری دارد که بر سلامتی و روحیه انسان تأثیر گذار است. البته نباید فراموش کرد که نوع موسیقی مورد علاقه‌ی شما نیز در اثرات آن بسیار موثر است.
  1. موسیقی به شما کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید.
موسیقی به راحتی به شما کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید و به شما این امکان را می‌دهد که از قابلیت‌های تمرکزی بیشتری بهره ببرید. مطالعه‌ای که در سال 2007 توسط دانشگاه استنفورد انجام شد، کشف کرد که موسیقی از این مزیت برخوردار است. شما به موسیقی آرام و ملایمی احتیاج خواهید داشت که شما را آرام کند؛ سپس تمرکز شما بهتر می‌شود و مغز شما قادر به حفظ و درک چیزهای بیشتری خواهد بود.
  1. گوش دادن به موسیقی باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.
 اول از همه، موسیقی شما را آرام خواهد کرد، به ویژه هنگامی که به نوع موسیقی که دوست دارید گوش دهید. این واقعیت در واقع توسط مطالعه‌ای در سال 2011 تأیید شده است. موسیقی در ترشح دوپامین بیشتر، هورمونی که باعث بهبود روحیه شما می‌شود، بر مغز تأثیر می‌گذارد.
  1. موسیقی باعث می‌شود بیشتر ورزش کنید.
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا همه سالن‌های ورزشی، همیشه موسیقی پخش می‌کنند؟ آیا دقت کرده‌اید که تقریبا همه‌ی باشگاه‌های ورزشی سبک موسیقی مشابهی را پخش می‌کنند؟ دلیل این است که موسیقی به ما کمک می‌کند تا بیشتر و البته با کیفیت بهتری ورزش کنیم. به  چند دلیل موسیقی هنگام ورزش بر شما تأثیر می‌گذارد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید؛ و بنابراین در انجام کار، مدت زمان طولانی تری راحت‌تر خواهید بود. پس، این انگیزه را برای شما فراهم می‌کند تا ورزش طولانی‌تر و بهتری داشته باشید.
  1. موسیقی بر تقویت خلاقیت شما اثر می‌گذارد.
گوش دادن به موسیقی می‌تواند به شما در دیدن چیزهای جدید و گرفتن ایده‌های جدید کمک کند. چطور؟ هر کلمه در آهنگ با لحن خاصی جفت می‌شود. هنگام جفت شدن، آن‌ها مراکز خاصی را در مغز فعال می‌کنند. نتیجه نهایی این است که گوش دادن به موسیقی باعث می شود مغز شما ایده‌های تازه‌ای پیدا کند. اگر شغلی دارید که خلاقیت می‌خواهد، اکنون می‌دانید که گوش دادن به موسیقی می‌تواند بر قدرت کاری شما اثر گذار باشد. سبک‌های مختلف موسیقی خصوصیات مختلفی دارند. موسیقی ملایم و کلاسیک در این مورد بیشترین بهره را دارد.
  1. در تسکین درد موثر است.
چگونه حتی ممکن است موسیقی توانایی تسکین درد را داشته باشد؟ در واقع، این یکی از مهم‌ترین مزایای موسیقی است. افرادی که از فیبرومیالژیا رنج می‌برند باید به موسیقی گوش دهند و از آن استفاده کنند. گفته شده است که آن‌ها باید 2 ساعت در روز به موسیقی گوش دهند. موسیقی آرام است که بیشتر درد را تسکین می‌دهد. انواع دیگر نیز می‌توانند مفید باشند؛ اما با تاثیر کمتر. البته مهم است که بدانید موسیقی سخت و بلند این اثر را نخواهد داشت. در حقیقت، حتی ممکن است تأثیر کاملاً متفاوت و منفی نیز داشته باشد.
  1. موسیقی مهارت‌های اجتماعی شما را ارتقا می‌دهد.
اگر هر روز به موسیقی گوش دهید، احتمال این‌که دوستان بیشتری پیدا کنید بیشتر است. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه در زندگی اجتماعی عملکرد بهتر داشته باشید و چگونه به راحتی دوستان جدید پیدا کنید.
  1. موسیقی روی نوزاد متولد نشده شما نیز تأثیر می‌گذارد.
افراد زیادی وجود دارند که معتقدند موسیقی روی نوزادان متولد نشده نیز تأثیر می‌گذارد. چند سال پیش، این ادعا با مطالعه‌ای در ایالات متحده تأیید شد. آن‌ها ثابت کردند نوزادانی که به موسیقی گوش می‌دادند، در حالی که هنوز متولد نشده بودند، بسیار بهتر از نوزادانی که به موسیقی گوش نمی‌دادند، می‌خوابند. این مزیت به ویژه برای مادرانی که سبک زندگی شلوغی دارند بسیار مفید است. طبق معمول توصیه می‌شود از موسیقی ملایم استفاده کنید که باعث آرامش شما و کودک شود.

7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی 

 


سامانه آموزش و تدریس آنلاین فارسی زبانان edufinior | سامانه ثبت برند یکپارچه سازی و تبلیغات finior | نام اول خدمات ورزشی سامانه فروش و درآمدزایی murmur | سامانه هوشمند سلامتی پروویت provit | سیستم ردیابی اسناد الکترونیکی ایران edts

 

7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی| 7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی7 دلیل خوب برای گوش دادن به موسیقی
نشر خبرهای شما : رایگان
ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم
اینجا مکان تبلیغات شماست : روزانه، هفتگی، ماهانه شامل هزینه | قابل مشاهده در تمام صفحات

Leave a Reply