صدای روز | بانوی ماندگار فروغ فرخزاد

ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم

همه چیز در از پیش است|س.ع|
Sending
User Review
5 (2 votes)

10 دلیل برای خوردن صبحانه

  1. تقویت قدرت مغز
در ابتدای روز ممکن است تعجب کنید که چرا نمی‌توانید روی کارتان  تمرکز کنید. پس از یک شب ناشتایی، مغز شما به یک سوخت تازه گلوکز (قند خون) نیاز دارد. بدون وجود گلوکز، در پردازش اطلاعات جدید دچار مشکل خواهید داشت. با خوردن یک صبحانه مناسب انرژی خود را به دست آورید.
  1. دریافت مواد مغذی ضروری
وعده صبحگاهی شما باید با مواد مغذی غنی شده باشد چرا که بدن شما برای عملکرد سالم روزانه به آن‌ها احتیاج دارد. مواد مغذی مانند فولات، آهن، ویتامین B، فیبر و سایر مواد ضروری فقط از طریق غذا بدست می‌آیند؛ اما هیچ‌گاه بدون خوردن صبحانه مواد اولیه ضروری تأمین نمی‌شوند.
  1. کمک به عملکرد قلب
وعد‌ه‌ی صبحانه با کمک به جلوگیری از دیابت و کاهش فشار خون، باعث تقویت قلب سالم می‌شود. کسانی که صبحانه را حذف می‌کنند، سطح کلسترول بالاتری دارند که یک عامل اصلی خطر برای بیماری‌های قلبی است. صبحانه دوستان معمولاً در رژیم‌های غذایی خود چربی کمتر و فیبر بیشتری دریافت می‌کنند که منجر به پرخوری کمتر و کاهش میان وعده‌های ناسالم بین وعده‌های غذایی می شود.
  1. کاهش سندرم متابولیک
 روز خود را با یک وعده غذایی بزرگ صبحانه شروع کنید. انجام این کار می‌تواند به جلوگیری از اختلالات سندرم متابولیک مانند چاقی و مقاومت به انسولین کمک کند.
  1. کاهش احتمال بروز اختلالات خوردن
صبحانه به معنای واقعی برای شروع فعالیت بدن ضروری است. یک مطالعه در استرالیا نشان داد دختران 13 ساله‌ای که صبحانه نمی‌خورند به طور متوسط ​​از شکل بدن خود ناراضی‌ترند و رژیم‌های بیشتری را نسبت به کسانی که وعده‌ی منظم صبحانه دارند؛ انجام داده‌اند. بنابراین احتمال ابتلا به اختلالات خوردن در این دسته از افراد که وعده‌ی صبحانه را حذف کرده‌اند، بیشتر از سایرین است.
  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان، باید بنشینید و یک صبحانه کامل میل کنید. یک مطالعه در هلند نشان داد که خوردن یک صبحانه قابل توجه، باعث افزایش گاما-اینترفرون در بدن می‌شود؛ که یک ضد ویروس طبیعی است و به طور مستقیم سلول‌های ایمنی را فعال می‌کند.
  1. سلامت پوستی
تخم مرغ یک غذای محبوب برای صبحانه است و فواید آن، چیزی بیشتر از سیر کردن شما است. تخم مرغ برای پوست خارق العاده است. لوتئین، آنتی اکسیدان کاروتنوئید موجود در تخم مرغ به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و از سلول‌های پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. فقط یک تخم مرغ در روز می‌تواند میزان لوتئین شما را 26 درصد افزایش دهد.
  1. کنترل وزن
اگرچه خوردن صبحانه به تنهایی به شما کمک نمی‌کند تا چربی اضافی را به طرز جادویی از بین ببرید، اما به طور چشمگیری بر وزن شما تأثیر می‌گذارد. گرسنگی طولانی مدت می‌تواند باعث افزایش ذخیره چربی و افزایش وزن شود. بعد از خواب شبانه و چندین ساعت خالی بودن معده  صبحانه با رفع سریع گرسنگی به جلوگیری از پرخوری و تلاش برای رفع گرسنگی ناامیدکننده کمک می‌کند.
  1. تبیت سطح انرژی
تعادل بین کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و فیبر کلید هر صبحانه مقوی و سالم است و خوردن غذاهایی با این اجزا سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. صبحانه حدود 25 درصد از انرژی روزانه مردم را تأمین می‌کند، بنابراین منجر به یک روز با عملکرد بالا می‌شود.
  1. زندگی طولانی تر
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که 100 سال عمر می‌کردند، صبحانه همیشه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی آن‌ها بود است. همچنین، کسانی که به طور منظم صبحانه می‌خورند کمتر دچار عادت‌های مهلکی مانند سیگار کشیدن می‌شوند. و به لطف تمام مزایای صبحانه، بدن احتمال دفع بیماری را افزایش می‌دهد.

10 دلیل برای خوردن صبحانه


سامانه آموزش و تدریس آنلاین فارسی زبانان edufinior | سامانه ثبت برند یکپارچه سازی و تبلیغات finior | نام اول خدمات ورزشی سامانه فروش و درآمدزایی murmur | سامانه هوشمند سلامتی پروویت provit | سیستم ردیابی اسناد الکترونیکی ایران edts
نشر خبرهای شما : رایگان
ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم
اینجا مکان تبلیغات شماست : روزانه، هفتگی، ماهانه شامل هزینه | قابل مشاهده در تمام صفحات

Leave a Reply