صدای روز | بانوی ماندگار فروغ فرخزاد

ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم

همه چیز در از پیش است|س.ع|

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ 100 % کاربردی

Sending
User Review
5 (1 vote)

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟

گاهی خانواده‌ها می‌توانند بسیار ناسازگار باشند به طوی که مشکلات خانوادگی، خود را بسیار دردناک‌تر و سخت‌تر از حالت عادی نشان دهد. اما با این وجود، با روش‌هایی می‌توان مشکلات را حل و یا به حداقل رساند و در خانه آرامش ایجاد کرد. زندگی خیلی کوتاه‌تر از آن است که وقت خود را با احساس‌های منفی به خانواده و افرادی که دوستشان داریم بگذرانیم. مطمئن باشید که نحوه برخورد شما با حتی یکی از اعضای خانواده و گفته‌ها و سخنان شما می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ آیا نحوه شروع بحث در حل مشکلات اثر گذار است ؟

سعی کنید حتما تا زمانی که عصبانیت در بین خانواده در جریان نیفتاده است؛ صحبت کرده و مشکل را حل کنید. مشکلات خانوادگی در اوقات خانواده محور مانند تعطیلات بسیار ناراحت کننده است. بنابراین سعی کنید قبل از ایجاد تنش و عصبانیت، با صحبت کردن آرامش را حاکم کنید و از تعطیلات لذت ببرید.
زمانی هم که هنوز ناراحت یا احساساتی هستید و حس منفی ناشی از دلخوی در شما از بین نرفته است؛ مجدد در مورد مسئله خانواده بحث نکنید و سعی کنید منتظر باشید تا اندکی از حس منفی شما فروکش کند. این کار به نفع شما نیز هست چرا که انتظار به شما این امکان را می‌دهد تا منطقی و نه احساسی، به موضوعِ پیش آمده بیندیشید و برخورد عاقلانه‌تری داشته باشید. فراموش نکنید که در بیشتر مواقع نزدیک شدن به کسی و صحبت و بحث مجدد در هنگام عصبانیت، شدت منفی اوضاع و تنش را بیشتر می‌کند؛ بنابراین صبر کنید و انگیزه‌ی فوری خود را کنترل کنید.

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟
با مشکلات شخصاً و بدون استفاده از وسایل واسطه مانند انواع وسایل ارتباطی، مقابله کنید. استفاده از پیام رسان‌های فوری مانند ایمیل، واتس آپ و….. در این گونه موارد بدترین کاری است که یک فرد می‌تواند انجام دهد. دلیل این امر آن است که با استفاده از این تکنولوژی‌ها و پیام رسان‌ها، به راحتی می‌توان سوء برداشت کرد. ممکن است که شما فکر کنید که عصبانی به نظر نمی‌رسید اما موضوع این است که با ارسال متن دریافت کننده شما را عصبانی تصور کند؛ این چیزی است که کار را خراب کرده و وضع را بدتر نیز می‌کند؛ طوری که شاید بعداً آرزو کنید کاش می‌شد پیام را پس بگیرید. بحث‌های حضوری توانایی شما برای کنترل اوضاع و عدم سوء برداشت را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین به جای ارسال متن، یک جلسه حضوری ترتیب دهید و صحبت کنید؛ این بهترین روش برای حل مشکلات و بهترین کار برای انتقال همدلی و کاهش گفت و گوی دردناک است. افراد ممکن است کلمات و سخنانی را در گفت و گوی مجازی به هم بگویند که هرگز در چهره شخص نمی‌گویند.

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه در حل مشکلات واقع بینانه عمل کنیم ؟

خطاها و کاستی‌های همه، حتی خودتان را نیز بپذیرید. شما می‌توانید دوستان خود را انتخاب کنید؛ اما خانواده‌ی خود را نه؛ همین طور می‌توانید با دوستان و سایر افراد قطع ارتباط کنید؛ اما قطع ارتباط با خانواده بسیار دشوار است. بنابراین در این مورد ” پذیرش ” است که به آرامشِ شما بسیار کمک می‌کند. درک این موضوع که همه‌ی انسان‌ها حتی اعضای خانواده ایرادهایی دارند؛ اما با این حال شما هنوز هم می‌توانید آن‌ها را دوست داشته باشید؛ اولین و مهم‌ترین قدم برای رسیدن به آرامش و حل مشکلات است. ایرادهای خود را نیز بپذیرید و وقتی شایسته سرزنش و تنبیه هستید؛ آن را بپذیرید. در کل سعی کنید مسائل خانوادگی را مانند معادله نبینید که در آن کسی درست و دیگری اشتباه است؛ در عوض سعی کنید مناطق خاکستری یعنی همان تفاوت‌ها را درک کنید. گاهی تفاوت‌های ظریف واقعاً هیجان انگیز هستند.
چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟
اگر اولین نفری باشید که عذرخواهی می‌کند؛ حتی اگر واقعاً فکر می‌کنید کار اشتباهی انجام نداده‌اید؛ می‌تواند معجزه کند. مثلاً با گفتن چنین جمله‌ای: ” من می‌توانم درک کنم که ناراحتی و اگرچه من هم ناراحت هستم اما متاسفم. من واقعاً می‌خواهم که این مشکل را برطرف کنیم؛ بنابراین بگو که چطور می‌توانم این کار را انجام دهم. ” به این ترتیب می‌توانید راحت‌تر مشکلات را حل کنید.
از سرزنش کردن دست بردارید. وقتی با خانواده صحبت می‌کنید زبان خود را مثبت نگه دارید. از به کار بردن کلمات و زبانی که موجب سرزنش هر یک از اعضای خانواده می‌شود یا ایجاد کننده حس منفی است خودداری کنید. منفی نگری و سرزنش نوعی چرخه معیوب است. قضاوت، لحن اتهام زننده، عصبانیت و سرزنش، فقط باعث حالت دفاعی و مقابله به مثل می‌شود که این کار اوضاع را بدتر می‌کند.
از نیاز به “پیروزی” در بحث خصوصاً در ارتباط با مسائل و مشکلات خانواده خودداری کنید. در عوض سعی کنید تمرکز خود را بر روی سازماندهی فعالیت‌هایی بگذارید که می‌توانید با هم از آن لذت ببرید و از هر کاری که می‌تواند به عنوان “محرک” برای بدتر شدن اوضاع عمل کند؛ خودداری کنید. سعی کنید جنبه‌های اعضای خانواده و روش‌های تعامل و ارتباط با آن‌ها را کاوش کنید. همین طور لحن صدای خود را تحت کنترل داشته باشید و با آرامش صحبت کنید. سعی کنید با جملات آشتی جویانه مثل ” من حس تو را می‌فهمم ” بحث را تحت کنترل داشته باشید.
بخشش داشته باشید و سعی کنید آن عضو از خانواده را که به شما ظلم کرده است را ببخشید. این کار می‌تواند بسیار دشوار باشد؛ اما با وجود دشواری می‌تواند روابط شما را نیز عمیق‌تر کند. بخشش یعنی رها کردن گذشته، بنابراین با این کار می‌توانید آینده‌ای سالم‌تر و عاری از تنش و استرس برای خود و خانواده‌تان بسازید. به یاد داشته باشید که هر انسانی در سفر زندگی خود خطاهایی داشته که در یک زمان نیاز به بخشش دارد.

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ چه چیزی در بروز مشکلات نقش اساسی دارد ؟

گاهی بحث و جدل‌ها چیزی جز بهانه گیری و بروز کدورت‌های مانده از قبل نیست؛ بنابراین سعی کنید مشکل اصلی را شناسایی کنید و بفهمید که واقعا چه خبر است. مسئله واقعی را جست و جو کنید و به همراه هم به تحلیل آن بپردازید. بر علت تمرکز کنید نه علائم، مطمئن باشید که مشکل شما سریع‌تر رفع خواهد شد. یک روش خیلی خوب برای کشف ریشه اصلی مشکلات، سوال پرسیدن است. بنابراین به جای این که اظهار نظر و قضاوت کنید و حالت دفاعی را در شخص برانگیزانید، فقط سوال بپرسید، با هم تحلیل کرده و خوب به حرف‌های یکدیگر گوش کنید. سوال پرسیدن مکالمه شما را در حالت نرم‌تری قرار می‌دهد و می‌تواند آن چه را که واقعاً فرد را آزار می‌دهد مشخص کند. البته مطمئن باشید که سوالات شما بیشتر موجب تحریک نمی‌شوند.
مشکلات را نادیده نگیرید؛ خصوصا در بستر خانواده. گاهی لازم است غرور خود را رها کرده و با تمام وجود به بررسی و رفع مشکلات بپردازید. نادیده گرفتن مشکل در طولانی مدت، باعث افزایش سردی بین شما شده و شرایط را بدتر می‌کند. بهتر است که احساس خود را بیان کنید؛ اما برای انجام این کار زمان و روش مناسبی داشته باشید. مثلا طرح یک مشکل خانوادگی در سفره شام، اصلا فکر خوبی به نظر نمی‌رسد.
چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟
برخی از مشکلات خانوادگی ناشی از اختلاف عقیده است؛ مانند تفاوت در ارزش‌های فرهنگی یا اعتقادی، که در نهایت ممکن است والدین و فرزندان نتوانند در مورد انتخاب سبک زندگی و ترجیحات یا عقاید شخصی به توافق برسند.
برخی دیگر از مشکلات خانوادگی ناشی از سو مصرف مواد، مشکلات بهداشت روان، قلدری، عدم اعتماد، تغییر در شرایط خانوادگی، مسائل مالی، استرس، مسائل مربوط به رابطه جنسی و حسادت است.

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ چگونه به مسائل خانواده رسیدگی کنیم ؟

سعی کنید به سازش مناسبی برسید. به این معنی که شما به یک راه حل رسیده‌اید که همه اعضا بتوانند در مورد آن احساس خوبی کنند حتی اگر هیچ یک از آن‌ها دقیقاً به خواسته خود نرسند. سازش یک روش برای خنثی کردن یک اختلاف یا حل یک مشکل خانوادگی است.
مرز تعیین کنید. ترسیم مرزها و تعیین محدودیت اشکالی ندارد. در واقع این نوعی راهکار سالم است. شما حق دارید برای محافظت از خود مرز تعیین کنید. مرزهای خود را با روشی گرم و لحن آرام اما در عین حال محکم، به خانواده خود توضیح دهید.
برخی از مشکلات خانوادگی وجود دارد که به سادگی قابل رفع نیست و حل آن‌ها نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. برخی از مشکلات خانوادگی، مانند غم و اندوه نسبت به یکی از عزیزان یا عدم توانایی والدین در پذیرفتن فرزندان برای آن‌چه که هستند؛ ممکن است راه حلی نداشته باشد. در این گونه مواقع شاید لازم باشد بپذیرید که تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با خانواده خود انجام داده‌اید؛ اما فایده‌ای ندشته است. بنابراین بهتر است از مسئله خارج شوید و سعی کنید زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طی کنید.
چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ مشاور در حل مشکلات خانوادگی چه نقشی دارد ؟

به یک روان‌شناس و متخصص مراجعه کنید. برخی از مشکلات خانوادگی آن‌قدر عمیق احساس می‌شود که حتما احتیاج به راهنمایی یک متخصص است. یک درمان‌گر حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا نحوه برخورد با یکی از اعضای خانواده و چگونگی بهبود شکاف را تشخیص دهید. یک مشاور می‌تواند به سادگی با توجه به مسئله بی‌طرفانه قضاوت کند و راهنمایی مناسبی نیز داشته باشد. یک متخصص ممکن است پیشنهادهایی را ارائه دهد که شما حتی تا به حال به آن‌ها فکر نکرده‌اید.

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟


سامانه آموزش و تدریس آنلاین فارسی زبانان edufinior | سامانه ثبت برند یکپارچه سازی و تبلیغات finior | نام اول خدمات ورزشی سامانه فروش و درآمدزایی murmur | سامانه هوشمند سلامتی پروویت provit | سیستم ردیابی اسناد الکترونیکی ایران edts

 

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟ | چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم ؟
نشر خبرهای شما : رایگان
ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم
اینجا مکان تبلیغات شماست : روزانه، هفتگی، ماهانه شامل هزینه | قابل مشاهده در تمام صفحات

Leave a Reply