صدای روز | بانوی ماندگار فروغ فرخزاد

ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم

همه چیز در از پیش است|س.ع|

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ 100% کاربردی

Sending
User Review
5 (2 votes)

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟

آن چه که برای یک زندگی خوب مهم و لازم است؛ تماماً بستگی به خود افراد دارد؛ چرا که تعریف ارزش‌ها، همین طور نوع و اولویت بندی اهداف برای هر فردی متفاوت از دیگری است. بنابراین در ابتدا مهم‌ترین کاری که هر فردی باید انجام دهد این است که، تعریفِ مفهوم ارزش، هدف و اولویت بندی خود را مشخص سازد و سپس بر اساس آن زندگی ایده‌آلی را برای خود رقم زند.

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ 

بر خواسته‌های خود در زندگی تاکید داشته باشید. | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟
وقتی به دنبال یک برنامه روتین جهت ساختن خود و زندگی‌تان هستید؛ کاملاً منطقی است که برخی از زمینه‌های زندگی خود را در اولویت قرار دهید. پس لیستی از تمام آن چیزهایی که برای شما مهم و ارزشمند هستند را تهیه کنید. این لیست می‌تواند شامل خانواده، یک سرگرمی خاص، شغل و تحصیل، یادگیری یک مهارت جدید به طور جدی و حرفه‌ای و…….، باشد. تعریف ارزش‌ها این کمک را به شما می‌کند که در اقدامات آینده خود بهتر عمل کنید و کارایی خود را بهبود ببخشید.
علاوه بر ارزش‌ها و اهداف، نقاط قوت خود را نیز مشخص کنید. مطمئناً هر فردی استعدادها و نقاط قوت خاص خود را دارد. به طور کامل تعریف کنید که چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید و با توجه به این موضوع چطور می‌توانید زندگی خوب و ایده‎آلی داشته باشید و به افراد دیگر نیز یاری برسانید. مثلا ممکن است که شما یک پیانیست فوق العاده باشید که قدرت بیان و انتقال مفهوم خوبی نیز دارد؛ با توجه این جنبه از توانایی خود شاید خواست شما این باشد که به کودکان پیانو آموزش دهید. و یا ممکن است که شما یک شنونده عالی باشید و به کمک کردن به دیگران علاقه‌مند بوده و اهمیت دهید؛ بنابراین ممکن است برای شما روانشناسی عالی باشید.
پس توجه داشتن به نقاط قوت را دست کم نگیرید؛ چرا که به پیدا کردن مسیر درست به شما بسیار کمک می‌کند.
یکی دیگر از کارهای بسیار مهم برای داشتن زندگی بهتر و ایده‌آل، موضوع اولویت بندی است. افراد ممکن است در مقاطع مختلف سنی و موقعیتی، اولویت‌های متفاوتی داشته باشند. مثلا در دوران کنکور و تحصیل اولویت فرد درس است؛ و همین طور موارد دیگر. به یاد داشته باشید که با در نظر گرفتن اولویت‌های خود می‌توانید یک برنامه ریزی عالی و در نتیجه زندگی خوبی داشته باشید.

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟

تعامل با افراد و زندگی اجتماعی را فراموش نکنید. | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟
رکن بعدی و بسیار مهم دیگر در جهت داشتن زندگی بهتر و عالی‌تر، برقراری روابط است. سعی کنید در صورت امکان با نزدیکان و خصوصاً خانواده خود روابط محکم و قوی داشته باشید. تمام زمان خود را صرف کار و مشغله‌های خود نکنید؛ وقت بگذارید و حتماً زمانی برای با خانواده بودن، افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و نزدیکان اختصاص دهید. صحبت کنید؛ به مشکلات آن‌ها گوش دهید؛ همدلی داشته باشید و در صورت لزوم به آن‌ها کمک کنید. مطمئن باشید این کار برای شما آرامش و حس خوب به همراه خواهد داشت. علاوه بر این با خانواده بودن به انسان حس امنیت می‌دهد؛ پس این حس را از خود دریغ نکنید.

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟

همین طور سعی کنید روابط خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهید. در صحبت مستقیم باشید و در لفافه سخن نگویید چرا که این موضوع خود، ممکن است باعث بروز ناراحتی و سوء برداشت طرف مقابل شود؛ اگر موضوع مبهمی هست به جای حدس و گمان، خیلی صریح سوال بپرسید. هنگام صحبت دیگران نیز با دقت گوش دهید و سعی داشته باشید که با کمک هم، اگر اختلافی وجود دارد حل کرده و برطرف کنید؛ در غیر این صورت به راحتی از گپ و گفت دوستانه با هم لذت ببرید.
ممکن است که بخش کوچکی از روابط افراد، همسایه‌ها و شبکه محلی باشد. سعی کنید که همسایه خوبی باشید. در صورت کمک خواستن برای آن‌ها مفید باشید؛ سر و صدای مزاحم برای همسایگان ایجاد نکنید. همسایه خوب بودن را تمرین کنید خصوصا اگر زندگی آپارتمانی دارید.
از زندگی لذت ببرید. | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟
برای دیدن مکان‌های جدید و تجربه چیزهای جدید تلاش کنید. غذاهای جدید بچشید، برای تفریح ​​در کلاس‌های مفرحی چون زومبا شرکت کنید؛ با لذت مطالعه کنید؛ با افراد مختلف معاشرت کنید؛ فعالیت‌های جدیدی را امتحان کنید؛ دکور خانه‌تان را تغییر دهید؛ گل بکارید؛ آشپزی کنید و خیلی کارهای دیگر. خلاصه که با کارهای جدید و متفاوت از زندگی لذت ببرید.
یکی از هیجان انگیزترین روش لذت بردن از زندگی، دیدن مناطق جدید و سفر کردن است. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد بیشتر و دورتر سفر کنید و آن چه که در دنیای پیرامون شما هست را ببینید و لذت ببرید.
هر فردی باید علاوه بر اهداف کوچک و بزرگ خود، سرگرمی‌هایی نیز داشته باشد. سرگرمی‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن‌ها را در برنامه‌ی خود بگنجانید. این کار خستگی شما را از بین برده و برای شما بازیابی انرژی می‌کند.

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟

به سلامتی خود هم مانند اهداف خود اهمیت دهید. غذاهای سالم میل کنید و میوه و سبزیجات، ماکارانی سبوس‌دار و در کل مواد غذایی سالم را در برنامه غذایی خود حتماً داشته باشید. از همه مهم‌تر نوشیدن آب را فراموش نکنید؛ اجازه ندهید بدن به تشنگی برسد بعد سراغ آب بروید؛ بلکه نوشیدن آب را به یک عادت تبدیل کنید. ورزش سبک مانند پیاده روی کردن را در طول روز حتما امتحان کنید. با ورزش منظم، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری خواهید داشت. علاوه بر ظاهر شما، قلب، عضلات و استخوان‌ها نیز همه سود خواهند برد. ورزش و سالم خوری علاوه بر سلامت بدنی به شما کمک می‌کند که وزن مناسبی داشته باشید. داشتن وزن مناسب، تناسب اندام و سلامت بدنی، باعث افزایش حس خوب در شما می‌شود؛ بنابراین قدرت تغذیه و ورزش را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟

در زندگی بسیار شکر گزار باشید. | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟
ابتدای و انتهای روز حتماً شکرگزاری کنید. به خاطر توانایی‌هایی که دارید؛ سلامتی و زمانی که در اختیار دارید، از همه مهم‌تر برای اهدافی که دارید و یا هر آن چه که فکر می‌کنید در زندگی‌تان هست که برای داشتن یا بودنش خوشحال هستید؛ شاید شما شغلی دارید که عاشقش هستید، همسری دارید که بسیار حمایت کننده است. اختصاص دادن لحظاتی برای تأمل در مواردی که در زندگی دارید و از آن‌ها سپاسگزار هستید می‌تواند بسیار مفید باشد. همین طور می‌توانید برای آرامش ذهن و روان خود ابتدا مراقبه و مدیتیشن را امتحان کنید و سپس به شکر گزاری بپردازید.

سامانه آموزش و تدریس آنلاین فارسی زبانان edufinior | سامانه ثبت برند یکپارچه سازی و تبلیغات finior | نام اول خدمات ورزشی سامانه فروش و درآمدزایی murmur | سامانه هوشمند سلامتی پروویت provit | سیستم ردیابی اسناد الکترونیکی ایران edts

 

چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟ | چگونه از زندگی خود لذت ببریم ؟
نشر خبرهای شما : رایگان
ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم
اینجا مکان تبلیغات شماست : روزانه، هفتگی، ماهانه شامل هزینه | قابل مشاهده در تمام صفحات

Leave a Reply