صدای روز | بانوی ماندگار فروغ فرخزاد

ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم

همه چیز در از پیش است|س.ع|

نگاهی کوتاه به زندگی ونسان ون گوگ

Sending
User Review
5 (2 votes)

نگاهی کوتاه به زندگی ونسان ون گوگ

ونسان ون گوگ یک نقاش پسا دریافت گرا بود؛ که بسیاری از کارهای خود را در دو سال آخر زندگی تکمیل کرد.
ون گوگ در 30 مارس سال 1853 در هلند متولد شد. در 16 سالگی نزد عموی خود در یک فروشگاه آثار هنری مشغول به کار شد و 4 سال بعد از طرف عموی خویش به لندن منتقل شد و کار خود را آن‌جا ادامه داد. وی در 20 سالگی درآمدی بیشتر از پدر خود داشت.
 پس از یک شکست عشقی در لندن، به تدریج گوشه نشین می‌شود و به دین روی می‌آورد و با هنر مانند یک کالای مصرفی برخورد می‌کند تا این که از کار اخراج می‌شود. رفته رفته اعتقادات مذهبی وی شدیدتر می‌شود و به مدت 15 ماه در آمستردام به تحصیلات مذهبی می‌پردازد؛ که سال‌ها بعد این دوران از زندگی خود را “وحشتناک ترین دوان زندگی” اش می‌نامد. هرچند که در تحصیل الهیات ناموفق ماند اما مدتی در انگلستان در میان کارگران معدن زغال سنگ شهر بوریناژ واقع در بلژیک به عنوان مبلغ دین مسیحیت فعالیت کرد.
ونسان نقاشی را از 27 سالگی شروع کرد. او تحت تاثیر نقاشی‌های ژان فرانسوا میله و پیام اجتماعی آن‌ها قرار گرفت و طراحی را به صورت جدی و حرفه‌ای آغاز کرد.
وی در آرزوی آن بود که هنر صاف و ساده‌ای بیافریند که هم مایه شگفتی و آرامش هنرمندشناسان و هم همه‌ی مردم باشد.
ونسان ونگوگ که از بیماری روانی در رنج بود؛ روزی به طور ناگهانی گوش چپ خود را می‌برد. نقاش خودنگاره تصویر خود را کشیده است. البته در این مورد ابهاماتی وجود دارد. برخی بر این باورند که ونگوگ دچار بیماری روحی شده و به دلیل شنیدن صداهایی وز وز مانند و تحمل ناپذیر در گوش چپ خود، اقدام به بریدن آن می‌کند.
روایت دیگر این گونه است که وی عاشق یک روسپی شده و تصمیم می‌گیرد هدیه‌ای ارزشمند به او بدهد اما چون مال و منالی نداشته گوش خود را می‌برد و به معشوق خود هدیه می‌دهد.
برای این روایت؛ گواه واقعی وجود دارد چرا که گویند دخترک روسپی گوش را واقعا دریافت کرده است.
در آخرین سال زندگی، ونگوگ را به روان‌شناسی می‌سپارند که در نخستین دیدار برداشت ونکوگ از اون این بوده که خود دکتر از او بیمار تر است.
 سرانجام ؛ ونسان در 37 سالگی خودکشی کرده و بر اثر شلیک گلوله می‌میرد.
6 ماه بعد برادر وی تئو؛ که وابستگی شدیدی بین آن‌ها بود؛ بر اثر بیماری روحی ناشی از؛ از دست دادن ونگوگ، می‌میرد.
پیشنهاد نویسنده:
پیشنهاد می‌کنم کتاب “شور زندگی” رو حتما حتما مطالعه کنید. فکر می‌کنم مطالعه این کتاب مثل نون شب برای هنرمندا واجبِ. نه تنها هنرمندا پیشنهاد می‌کنم حتی اگر دستی بر هنر هم ندارید این کتابو تو لیست انتظار مطالعاتیتون قرار بدید؛ مطمئنن بعد از خوندنش می‌تونید تاثیرشو حس کنید. 

نگاهی کوتاه به زندگی ونسان ون گوگ


سامانه آموزش و تدریس آنلاین فارسی زبانان edufinior | سامانه ثبت برند یکپارچه سازی و تبلیغات finior | نام اول خدمات ورزشی سامانه فروش و درآمدزایی murmur | سامانه هوشمند سلامتی پروویت provit | سیستم ردیابی اسناد الکترونیکی ایران edts
نشر خبرهای شما : رایگان
ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم
اینجا مکان تبلیغات شماست : روزانه، هفتگی، ماهانه شامل هزینه | قابل مشاهده در تمام صفحات

2 Comments

  1. Sara 2020-07-16

Leave a Reply