صدای روز | بانوی ماندگار فروغ فرخزاد

ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم

همه چیز در از پیش است|س.ع|

علل بولیمیا و بی ‌اشتهایی عصبی

Sending
User Review
5 (2 votes)

علل بولیمیا و بی ‌اشتهایی عصبی

علل فرهنگی و اجتماعی
بسیاری از روان شناسان بر این عقیده‌ که عوامل اجتماعی و فرهنگی نقش عمده و اصلی را در ابتلا به بولیمیا و کم خوری عصبی ایفا می‌کنند. به ویژه با افزایش تاکید بیش از حد جوامع غربی بر باریک اندامی در چند دهه‌ی اخیر بروز اختلالات خوردن افزایش یافته است. در این باره نقش رسانه‌های جمعی را نباید فراموش کرد. بدین صورت که فرهنگی را می‌سازد که بدن را تحت عنوان یک شیء جنسی می‌پندارد، که قاعدتا دیدگاه زنان جوان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
علل زیست شناختی
برخی آسیب‌های زیستی می‌توانند احتمال بروز اختلالات خوردن را افزایش دهند. بدکاری هیپوتالاموس که به تنظیم رفتار خوردن کمک می‌کند از جمله موارد زیستی برای این اختلالات است. میزان انتقال دهنده‌های عصبی که برای کارکرد هیپوتالاموس مهم‌اند، در آن‌ها غیر طبیعی است. در ارتباط با بیماری بولیمیا، احتمال نارسایی انتقال دهنده‌ی عصبی سروتونین که نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و اشتها و یا کارکرد اجرایی ایفا می‌کند، مطرح است.
علل خانوادگی
عده‌ای از زنان جوان مبتلا به اختلالات خوردن، از خانواده‌هایی هستند که کمال‌گرایی و خودکنترلی شدید دارند، و اجازه‌ی بروز احساسات گرم یا تعارض را به فرزندانشان نمی‌دهند. بعضی از زنان جوان ممکن است برای اِعمال کنترل بر روی والدینشان متوسل به کنترل کردن غذا خوردن خودشان شوند، که سرانجام موجب ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی می‌گردد. عده‌ای دیگر ممکن است زمانی که از لحاظ هیجانی برآشفته می‌شوند و یا از اعتماد به نفس کمِ خود آگاه می‌شوند، متوسل به پرخوری دوره‌ای گردند.
درمان:
در کنار روان‌درمانی، درمان‌هایی که برای کمک به افراد مبتلا به اختلال خوردن طراحی شده‌اند، باعث می‌شوند افراد مبتلا، عادات درست غذا خوردن و نیز چگونگی برخورد با موضوعات احساسی را دوباره به دست آورند. داروهایی که میزان سروتونین را در بدن تنظیم می‌کنند، نیز می‌توانند به ویژه برای افراد مبتلا به بولیمیا مفید باشد.

سامانه آموزش و تدریس آنلاین فارسی زبانان edufinior | سامانه ثبت برند یکپارچه سازی و تبلیغات finior | نام اول خدمات ورزشی سامانه فروش و درآمدزایی murmur | سامانه هوشمند سلامتی پروویت provit | سیستم ردیابی اسناد الکترونیکی ایران edts | خبرگزاری برتر news

 

علل بولیمیا و بی ‌اشتهایی عصبی

علل بولیمیا و بی ‌اشتهایی عصبی

نشر خبرهای شما : رایگان
ارتباط از طریق گفتگوی آنلاین و یا تماس مستقیم
اینجا مکان تبلیغات شماست : روزانه، هفتگی، ماهانه شامل هزینه | قابل مشاهده در تمام صفحات

Leave a Reply